Na czym polega dieta mleczna?

Dieta mleczna jest dietą dość restrykcyjną. Z góry narzuca swoje zasady. Nie jest z pewnością przeznaczona dla osób, które nie potrafią powstrzymać uczucia głodu. Cały plan żywieniowy opiera się na spożywaniu posiłków, w których głównym składnikiem jest mleko. Racje żywieniowe musimy jednak zmniejszyć o połowę. Pozytywnym aspektem tej kuracji jest to, iż trwa ona tylko tydzień. Maksymalnie możemy przedłużyć ją do 10 dni. Zalecane jest powtarzanie jej raz w miesiącu. Ze względu na swoje właściwości, plan żywieniowy nie jest przeznaczony dla wszystkich. Powinniśmy się skonsultować z lekarzem, zanim zaczniemy kurację, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu. Z jednej strony dieta zaspokaja zapotrzebowanie na wapń, witaminy i mikroelementy. Z drugiej jednak strony dostarcza ogromną ilość zwierzęcego białka. To powoduje, że powinniśmy zachować spora ostrożność. Podstawowym założeniem diety mlecznej jest spożycie co najmniej jednego posiłku, w ciągu dnia, który zawiera mleko, napój mleczny, lub twaróg. Dobrze wpływają na nasz organizm buliony warzywne, miód i kakao. Wystrzegajmy się jednak owsianek, płatków Muesli i kaszki. Pamiętajmy jednak, że wszystko może działać pozytywnie, o ile stosowane będzie rozsądnie. Zbyt duża ilość spożywanego mleka prowadzi do pogorszenia stanu naczyń krwionośnych, a co za tym idzie, ogranicza wchłanianie wapnia i działa alergicznie.

Witaj! Jestem lekarzem w trakcie specjalizacji w jednym z Warszawskich szpitali. Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami ciekawostkami ze świata medycyny. Zapraszam do czytania moich wpisów!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszystkie prawa zastrzeżone (C)