Jak stosować dietę ryżową?

Już starożytni Chińczycy odkryli, ze ryż znakomicie działa na nasze zdrowie i samopoczucie. Zawdzięcza on swoje uznanie temu, że jest bardzo lekko strawny. Dieta, w której występuje jako podstawowy składnik nie jest zbyt kaloryczna. Pozwala zrzucić jeden kilogram w przeciągu tygodnia. Można więc stwierdzić, że jest dosyć bezpieczna. Sama dieta dostarcza zaledwie 1000kcal dziennie. Spożywa się dodatkowo warzywa i owoce, które są bogate w witaminę B1. Możemy jeść chude mięso, produkty zbożowe z grubego przemiału, rośliny strączkowe, orzechy i ryby. Jako dodatek możemy stosować jogurt naturalny, jarzyny i zupy lekkostrawne. Poza zwykłymi posiłkami powinniśmy pić czarną kawę, w odę niegazowaną gorzką herbatę i soki przecierowe. Powstrzymajmy się przed jedzeniem po godzinie 17.00. Pamiętajmy również, aby nie przekraczać 1000kcal. Ryż jest bardzo popularny na całym świecie. W Chinach, Tajlandii i Japonii, gdzie stanowi podstawę jedzenia ludzie są przeważnie szczupli. Historia ryżu sięga ponad pięciu tysięcy lat. W Polsce najbardziej popularny jest ryż długo ziarnisty, lub biały. Czasem warto przypatrzeć się innym kulturom i wziąć z nich przykład. Pomaga nam to w otwieraniu nowych horyzontów żywieniowych.

Witaj! Jestem lekarzem w trakcie specjalizacji w jednym z Warszawskich szpitali. Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami ciekawostkami ze świata medycyny. Zapraszam do czytania moich wpisów!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszystkie prawa zastrzeżone (C)