Jak stosować dietę Monitgnac?

Często zastanawiamy się, jaki sposób odżywiania wpływa pozytywnie na nasze zdrowie i samopoczucie. Jest wiele diet, które proponują szybki sposób na utratę wagi. Jednak nie każda z nich działa pozytywnie na nasz organizm. Ciekawym pomysłem na zrzucenie zbędnych kilogramów jest dieta Montignac. Założeniem tego programu żywieniowego jest pomoc przede wszystkim osobom cierpiącym na cukrzycę. Okazało się, że powodem tycia nie jest brak umiaru w jedzeniu, ale niewłaściwy dobór posiłków. Twórca diety, Michael Montignac podzielił produkty na siedem podstawowych grup: warzywa, białka, węglowodany, owoce, rośliny strączkowe, nasiona i tłuszcze. W dodatku wprowadził terminy, które dzielą węglowodany na dobre i złe. Złe charakteryzują się wysokim indeksem glikemicznym, a co za tym idzie powodują znaczny wzrost poziomu cukru we krwi. Tymczasem dobre węglowodany podnoszą zaledwie o minimalny procent poziom cukru, a indeks jest niski. Same zasady diety dzielą się na dwa etapy. Pierwszy z nich ma na celu osiągnięcie wymarzonej wagi, a drugi powoduje, że ten stan utrzymuje się na dłużej. Pierwsza faza trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy. Musimy przestrzegać zasady umiejętnego komponowania posiłków z produktów, które wcześniej omówiliśmy. Pamiętać należy, aby nie łączyć białek z węglowodanami. Drugi etap zakłada przedłużenie pierwszego założenia, aczkolwiek ma na celu przystosowanie człowieka do takiego sposobu odżywania na dłuższy czas. W tym okresie unikamy złych węglowodanów, jednak od czasu do czasu możemy sobie pozwolić na niewielki deser.

Witaj! Jestem lekarzem w trakcie specjalizacji w jednym z Warszawskich szpitali. Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami ciekawostkami ze świata medycyny. Zapraszam do czytania moich wpisów!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszystkie prawa zastrzeżone (C)