Jak obniżyć poziom cholesterolu?

Aby skutecznie obniżyć poziom cholesterolu i tym samym wspomóc swoje zdrowie powinniśmy przede wszystkim ograniczyć ilość spożywanego tłuszczu. Najbardziej szkodliwe są tłuszcze nasycone, które występują w prawie wszystkich produktach zwierzęco-pochodnych. Spożycie cholesterolu nie powinno przekroczyć 300mg dziennie. Najsilniej cholesterol występuje w żółtkach jaj, krewetkach, podrobach, sardynkach i łososiu. Przeciwieństwem tego są tłuszcze jednonienasycone, które występują w oliwie z oliwek i oleju arachidowym. One powodują zmniejszenie ryzyka choroby wieńcowej. Równie korzystne są tłuszcze wielonienasycone, występujące w oleju sojowym i słonecznikowym. Dodatkowym atutem jest hamowanie krzepnięcia krwi i obniżanie ryzyka zawału serca. Warto przestrzegać zasad zdrowego żywienia, ponieważ pozwoli nam to na długo zachować piękną sylwetkę i zdrowe ciało. Dzięki zbilansowanej diecie ustrzeżemy się przed chorobami cywilizacyjnymi, na które zapada coraz więcej osób. Bądźmy uważni na to, co jemy. Pamiętajmy, że stres i niezdrowa dieta są głównymi czynnikami zgonów. Dbajmy o to, co nakładamy na talerz naszej rodzinie. Miejmy na uwadze bogactwo warzyw i owoców i unikanie przetworzonych, tłustych i niezdrowych pokarmów.

Witaj! Jestem lekarzem w trakcie specjalizacji w jednym z Warszawskich szpitali. Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami ciekawostkami ze świata medycyny. Zapraszam do czytania moich wpisów!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszystkie prawa zastrzeżone (C)