Jak biegać i zdrowo jeść?

Popularne powiedzenie mówi, że sport to zdrowie. Tymczasem podczas nadmiernego wysiłku powinniśmy się skonsultować z dietetykiem w celu ustalenia poprawnej i zbilansowanej diety, która dostarczy nam wystarczającej ilości składników odżywczych. Każda strategia odchudzania jest podoba. Głównymi jej wykładnikami są posiłki, spożywane w niewielkich ilościach, choć często. Nie łudźmy się, że omijając jeden posiłek przyspieszymy działanie diety. Musimy sumiennie przestrzegać i spożywać każde, kolejne danie. Przede wszystkim do diety włączmy pełnoziarniste pieczywo, makarony i kaszę. Starajmy się dodawać także chude białka. To powoduje, że uczucie sytości będzie nam towarzyszyło przez długi czas. Bądźmy jednak uważni, gdyż dieta wymaga ciągłego kontrolowania posiłków. Unikajmy składników wysokokalorycznych, bezwartościowych jeśli chodzi o składniki odżywcze. Pamiętajmy więc, aby zminimalizować spożycie cukru i słodyczy, gdyż powodują zwiększone wydzielanie insuliny, a to powoduje zmęczenie i głód. Uważajmy tez na sól, która gromadzi wodę w organizmie. Spróbujmy zredukować tłuszcze do minimum. Nie eliminujmy ich jednak do końca, ponieważ są pomocne w produkcji energii z węglowodanów. Jeśli będziemy stosować się do tych zasad, z pewnością nasz organizm utrzyma równowagę, nawet przy większym wysiłku.

Witaj! Jestem lekarzem w trakcie specjalizacji w jednym z Warszawskich szpitali. Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami ciekawostkami ze świata medycyny. Zapraszam do czytania moich wpisów!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszystkie prawa zastrzeżone (C)