Działanie diety Śródziemnomorskiej

Jeśli zależy nam na zdrowiu i stabilnym odżywieniu warto zastosować się do przepisów diety Śródziemnomorskiej. Nazywana jest najzdrowszą z diet do tego stopnia, że zaleca się jej stosowanie każdemu, nawet przez całe życie. Szczególnie jest zalecana przy nadciśnieniu tętniczym i podwyższonym cholesterolu. Dzięki niej możemy utracić nawet do czterech kilogramów w ciągu miesiąca. Jest wspaniałą dieta, która pozwala cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem podczas całego cyklu stosowania. Pamiętajmy, że położenie geograficzne ma ogromny wpływ na kształtowanie się naszych nawyków żywieniowych, dlatego też największymi zwolennikami tej diety są Francuzi, Włosi i Hiszpanie. Podczas odchudzania spożywa się spore ilości warzyw, owoców, kasz, makaronów, ryb, owoców morza i pełnoziarnistego pieczywa. Musimy wiedzieć, że posiłki, które składają się z tego typu produktów są bogate w błonnik, witaminę C, mikroelementy, oraz cenne dla organizmu kwasy tłuszczowe. Przyrządzając potrawy pamiętajmy o sporej ilości czosnku i cebuli, które maja właściwości przeciwbakteryjne i wspomagają przy nadciśnieniu. Używajmy ich do sosów i zup. Przyrządzając sałatkę dodajmy oliwę z oliwek zamiast masła i tłuszczu pochodzenia zwierzęcego. Posiłki powinniśmy rozłożyć równomiernie na pięć porcji. Dieta Śródziemnomorska pokazuje, ze spożywanie makaronu w połączeniu z warzywami nie tuczy!

Witaj! Jestem lekarzem w trakcie specjalizacji w jednym z Warszawskich szpitali. Bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami ciekawostkami ze świata medycyny. Zapraszam do czytania moich wpisów!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszystkie prawa zastrzeżone (C)