//////

Dieta nastolatka

Dieta nastolatka jest bardzo różna. Czasami jest to dieta związana z jakąś dręczącą chorobą nastolatka. Jest to wówczas bardzo przykre dla niego, aczkolwiek musi tak być, bo w innym przypadku nie wyleczy się z tej choroby, a nawet może sobie te chorobę pogorszyć. Czasami także nastolatek musi przebywać na diecie ponieważ w dzieciństwie jego rodzice nie zważali na to co je i boryka się on z wielką nadwagą, którą niestety należy leczyć. Być może z tej nadwagi w końcu wyjdzie, aczkolwiek będzie to bardzo długa i trudna droga. Większość jednak nastolatków, a głównie nastolatek przebywa na diecie z własnego widzimisię, bo uważają że są za grube, czy też dostrzegają jakieś inne niedoskonałości w swoim ciele. Nie można takich osób negować ani też wyśmiewać się z nich. To jest wówczas ich wybór i trzeba się z tym wyborem pogodzić, aczkolwiek należy takich osób także pilnować by ta dieta za daleko nie doszła. By nie okazało się, ze dieta stała się dla takich osób nałogiem bardzo trudnym do zwalczenia.

Działanie diety Śródziemnomorskiej

Jeśli zależy nam na zdrowiu i stabilnym odżywieniu warto zastosować się do przepisów diety Śródziemnomorskiej. Nazywana jest najzdrowszą z diet do tego stopnia, że zaleca się jej stosowanie każdemu, nawet przez całe życie. Szczególnie jest zalecana przy nadciśnieniu tętniczym i podwyższonym cholesterolu. Dzięki niej możemy utracić nawet do czterech kilogramów w ciągu miesiąca. Jest wspaniałą dieta, która pozwala cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem podczas całego cyklu stosowania. Pamiętajmy, że położenie geograficzne ma ogromny wpływ na kształtowanie się naszych nawyków żywieniowych, dlatego też największymi zwolennikami tej diety są Francuzi, Włosi i Hiszpanie. Podczas odchudzania spożywa się spore ilości warzyw, owoców, kasz, makaronów, ryb, owoców morza i pełnoziarnistego pieczywa. Musimy wiedzieć, że posiłki, które składają się z tego typu produktów są bogate w błonnik, witaminę C, mikroelementy, oraz cenne dla organizmu kwasy tłuszczowe. Przyrządzając potrawy pamiętajmy o sporej ilości czosnku i cebuli, które maja właściwości przeciwbakteryjne i wspomagają przy nadciśnieniu. Używajmy ich do sosów i zup. Przyrządzając sałatkę dodajmy oliwę z oliwek zamiast masła i tłuszczu pochodzenia zwierzęcego. Posiłki powinniśmy rozłożyć równomiernie na pięć porcji. Dieta Śródziemnomorska pokazuje, ze spożywanie makaronu w połączeniu z warzywami nie tuczy!

Ziołowe mieszanki na zdrowie!

Jeśli borykamy się ze złym samopoczuciem, spróbujmy mieszanki ziołowej, stworzonej wczesnym latem. Wtedy to mikroelementy, tak cenne dla naszego zdrowia są u szczytu swojej ilości. Jeśli lubimy szpinak, równie ciekawym zastępnikiem będzie surówka z lebiody, zwanej komosą białą. To zioło zostało ostatnimi czasy zapomniane, jednakże dostarcza ogrom witaminy C, białka roślinnego oraz beta-karotenu. Możemy ją dodawać do kaszy, ziemniaków i wszelkiego rodzaju zup. Wiele z ziół, które wiosną znajdziemy na łące, posiada udowodnione właściwości lecznicze. Przykładem może być pokrzywa, która zawiera cenne barwniki roślinne, tj. Chlorofil i beta karoten. Dodatkowo zawiera witaminę C i K, wiele mikroelementów oraz związki, które podnoszą odporność organizmu. Warto wiedzieć, że liście pokrzywy działają moczopędnie, rozkurczowo oraz przeciwbiegunkowo. Wzmacniają i służą przeciwzapalnie. Jeśli mamy ochotę na doładowanie wewnętrznych akumulatorów, skuśmy się na mieszankę ziołową. Pomoże nam nie tylko zregenerować organizm po zimie,

Soczewki kontaktowe dla każdego

Okulary korekcyjne nie są już przykrym obowiązkiem. Dostępnych jest wiele ładnych oprawek, które możemy dobrać do swojego kształtu twarzy oraz gustu. Jednak nie zawsze klasyczne szkła się sprawdzają. W czasie uprawiania sportu, podczas deszczu oraz kiedy zachodzi potrzeba założenia okularów przeciwsłonecznych pojawia się problem z ich funkcjonalnością. Warto więc zainteresować się soczewkami kontaktowymi. Odpowiednio dobrane soczewki nie mają wpływu na zdrowie naszych oczu. Wręcz przeciwnie – stosowanie ich jest bardziej naturalne dla oka niż patrzenie przez szkła okularów. Aby kupić soczewki należy się najpierw skonsultować z okulistą, który dobierze odpowiednią siłę oraz kształt soczewek. Lepiej nie ryzykować samodzielnego zakupu, ponieważ źle dobrane kontakty mogą negatywnie wpłynąć na nasze oczy. Dostępne jest wiele rodzajów soczewek. Wyróżniamy między innymi miesięczne, tygodniowe, jednodniowe, a także niezwykle atrakcyjne soczewki kolorowe, które pozwalają diametralnie zmienić barwę oczu.

Sport to zdrowie

Stare i oklepane hasło: sport to zdrowie zaczyna od nowa przybierać na wartości. Staje się tak za sprawą intensywnego życia wielu z nas, którzy pędzimy za sprawami dnia codziennego, pogrążamy się w coraz to nowszych obowiązkach służbowych i rodzinnych, zapominając czasem, że na pierwszym miejscu powinniśmy postawić zdrowie. Zdrowie to nie tylko zdrowe odżywianie, zdrowe jedzenie, ale także uprawianie sportu. No może nie od razu wyczynowe, ale na pewno znaczenie ma fakt, by było systematyczne. Sport to po prostu ruch. To nie musi być codzienne kilkugodzinne bieganie, a bieganie po kilkadziesiąt minut. To nie musi być od razu pływanie raz na tydzień, a raz w miesiącu. To nie musi być codzienna siłownia, a wizyta na siłowni od czasu do czas, ale w miarę cyklicznie, najlepiej połączona z sauną, co pozwoli zaczerpnąć za jednym zamachem i zdrowia i odpoczynku. Popularna formą spędzania wolnego czasu, także wraz z rodziną, jest jazda na rowerze. To dopiero wychodzi pozytywnie na zdrowie. Daje relaks, zapewnia przebywanie na świeżym powietrzu oraz czas do rozmów z rodziną.

Choroby cywilizacyjne

Wiele osób na świecie choruje, często przez niewyjaśnione przyczyny. Choroby najczęściej zaczynają pochodzić z modyfikacji genetycznych. Co powoduje choroby cywilizacyjne? Artykuł przybliży kilka najważniejszych problemów związanych z tym bardzo poważnym zagadnieniem, które ma znaczący wpływ na nasze funkcjonowanie. Przede wszystkim cierpimy głównie na nowotwory oraz choroby typowo krążeniowe. Wszystkie one spowodowane są zazwyczaj złym odżywaniem, niehigienicznym trybem życia, a przede wszystkim brakiem profilaktyki zdrowia. O tym przede wszystkim należy pamiętać. Choroby cywilizacyjne jak sama nazwa wskazuje są wynikiem naszego rozwoju, który nie jest poparty żadną racjonalną analiza wad i korzyści różnych wynalazków. Musimy sobie odpowiedzieć co jest ważniejsze. Czy zdrowie, czy rozwój ogólnie. Podsumowując, doskonale już wiesz, dlaczego choroby cywilizacyjne są tak groźne dla współczesnego człowieka. W gruncie rzeczy są to naprawdę straszne schorzenia, które bardzo wielu ludzi pozbawiają życia. Trzeba zadbać o to, aby nikt z nas nie cierpiał za bardzo z tego powodu. Musimy postawić na rozwój nowoczesnej medycyny. Bez niej bardzo trudno będzie nam przetrwać. To pewne. Zdecydowane działania są jak najbardziej wskazane.

Celiakia – najgroźniejsza alergia pokarmowa

Celiakia to bardzo poważna choroba układu pokarmowego, spowodowana reakcją alergiczną organizmu na gluten, element zawarty w zbożach: pszenicy, jęczmieniu i życie. Konsekwencją tej choroby jest zanikanie kosmków jelitowych, odpowiedzialnych za wchłanianie mikroelementów: to prowadzi do upośledzenia funkcji układu pokarmowego i zatrzymuje proces odżywiania. Nieleczona celiakia prowadzi do wyniszczenia organizmu – pozbawiony kluczowych składników powoli słabnie i zapada na rozmaite choroby, cierpi zwłaszcza na niedokrwistość. Chorzy najlepiej zadbają o zdrowie, eliminując z codziennej diety żywność zawierającą gluten, czyli głównie tę wykonaną z mąki. Podobnie jak w % gdy alergen nie jest dostarczany, choroba nie postępuje. Jej uwarunkowanie jest genetyczne, dlatego warto mieć świadomość, czy jest się w grupie podwyższonego ryzyka. Chory może oczywiście normalnie funkcjonować, o ile ściśle przestrzega bezglutenowej diety i dostarcza organizmowi błonnika, witamin i innych kluczowych mikroelementów.

Leczenie najróżniejszych problemów

Niejednokrotnie w medycynie leczy się konkretne objawy, a więc widząc pacjenta z kilkoma różnymi problemami przepisuje mu się leki na każdy z tych nieprzyjemnych elementów osobno. A więc ból głowy, katar, kaszel, bezsenność i do tego wymioty oraz brak apetytu leczy się poszczególnymi środkami, które medycyna w swojej nieskończonej wiedzy na przestrzeni lat zaproponowała na te nieprzyjemne objawy. Ale często powodem tych wszystkich przykrych efektów nie jest wcale wirus czy bakteria, ale fatalna dieta pacjenta i jego tragiczne codzienne nawyki, brak ruchu i zerowe pojęcie o tym, jak sposób odżywiania wpływ na zdrowie. Czasami oczywiście stan organizmu wymaga leczenia farmakologicznego i zgodnego ze wszystkimi standardami medycyny. Ale na pewno każdy rodzaj choroby albo schorzenia będzie o wiele delikatniej znoszony przez człowieka, jeśli ten dodatkowo wprowadzi do swojego życia kilka podstawowych form dbania o kondycję. A tam, gdzie pojawia się zdrowie fizyczne niemal z miejsca poprawia się psychika.

Niezastąpione magnez i potas

Magnez i potas to pierwiastki, których absolutnie nie może zabraknąć w naszej diecie. Odpowiadają one za pracę mięśni, w tym również mięśnia sercowego. Ich brak może doprowadzić do nagłych skurczy mięśni, w tym również do bolesnych skurczy serca. Ponadto przy niedoborze tych pierwiastków możemy się szybciej męczyć. Nasze ciało będzie gorzej pracowało, a treningi sportowe nie dadzą należytych efektów. Mięśnie staną się słabsze, zamiast silniejsze. Ponadto brak magnezu i potasu może opóźniać nasze myślenie, zmniejszać zdolność koncentracji. Dlatego też nie zapominajmy o codziennym spożywaniu produktów bogatych w te pierwiastki. Najwięcej magnezu i potasu zawierają orzechy, pomidory, ziemniaki, kukurydza, banany. W mniejszej ilości znajdziemy te pierwiastki również w produktach pełnoziarnistych. Magnez i potas okazują się szczególnie ważne po wysiłku sportowym czy podczas nauki bądź intensywnej pracy umysłowej. Jeżeli pożywienie nie dostarcza nam ich odpowiednio dużo, zacznijmy je suplementować.

Depresja – choroba współczesnych czasów

Jedną z najczęściej diagnozowanych w gabinetach współczesnych psychiatrów chorób jest depresja. Może występować w jednej z dwóch odmian, albo jako tak zwana choroba jednobiegunowa (dawniej nazywana jednobiegunowymi zaburzeniami afektywnymi) albo jako choroba dwubiegunowa. Pierwszy typ charakteryzuje się obniżonym nastrojem, brakiem motywacji do jakiejkolwiek działalności, a w skrajnych przypadkach muslami lub, co gorsza, planami samobójczymi związanymi z pesymistycznym obrazem siebie i swojej przyszłości. W drugim typie na zmianę następują sobie okresy obniżonego nastroju i manii, rozumianej tutaj jako silne pobudzenie i nastrój nieadekwatnie podwyższony. Czy depresji można zapobiec? Owszem, zdrowy, zrównoważony tryb życia, zadowolenie z relacji interpersonalnych oraz posiadanie celu w życiu pomagają. Jednak niekiedy konieczna jest farmakoterapia za pomocą nowoczesnych leków antydepresyjnych połączona z psychoterapią. To choroba bardzo demokratyczna – cierpią na nią ludzie niezależnie od wykształcenia.

Wizyta u lekarza specjalisty

Kiedy tylko dotyka ans jakaś choroba i mamy nieprzyjemne dolegliwości, które niestety przez dłuższy czas się nieustannie utrzymują najlepiej wybrać się wówczas do lekarza specjalisty, który zbada swoim lekarskim okiem co nam dolega i będzie w stanie pomóc nam w ustąpieniu nieprzyjemnych objawów. Specjaliści, którzy pomogą na w uporaniu się zdanym problemem zdrowotnym są osobami, które doskonale znają się na swoim fachu. Specjaliści od serca, chirurgii, neurologii, psycholog, stomatolog czy dla przykładu endokrynolog to lekarze, którzy specjalizują się w swojej specjalności i znają ja najlepiej z możliwych. Dlatego też warto wybierać tego typu lekarzy, którzy są przypisani określonym specjalnością mającym w efekcie pomóc cierpiącemu pacjentowi. W zależności od naszych potrzeb możemy dużo wcześniej wziąć skierowanie od lekarza rodzinnego bądź skorzystać z usług prywatnych wybranego specjalisty i tym samy poprawić komfort naszego życia oraz jakość zdrowia, które musi być dla nas priorytetem i rzeczą najważniejszą.

Bulimia problemy

Ta choroba sieje bardzo duże spustoszenie w naszym organizmie, stale uszkadza nasz układ pokarmowy, niszczy szkliwo naszych zębów, dlatego osoby chore bardzo unikają wizyt u dentysty, wiedzą, że może się on domyślić, co one robią. Bardzo często właśnie w taki sposób choroba wychodzi na jaw, jak także coś co powinno zwrócić naszą szczególną uwagę to to, że jedzenie lodówki bardzo szybko znika, zwłaszcza wtedy kiedy nie ma nikogo w domu, a przebywa w nim jedna osoba, która ostatnio bardzo szybko straciła na wadze. Tą chorobę leczy się przede wszystkim przez psychoterapię, osoba chora musi zrozumieć, że to co robi jest złe, że jej szkodzi, poznać przyczynę takiego zachowania i zrobić wszystko by to nie stało się powodem kolejnych prowokowanych wymiotów, musi siebie zaakceptować, przybrać na wadzę. Bardzo często jest tak, że bulimiczki kiedy zachodzą w ciąże zaczynają normalnie jeść i nie prowokują wymiotów, jednak już po kilku miesiącach od urodzenia, znowu wracają do swojego nałogu.

Co może uaktywnić migrenę

Migrena jest chorobą neurologiczną, która w niektórych przypadkach może zdemolować życie, spowodować u osób z częstymi atakami brak możliwości prowadzenia normalnego funkcjonowania w życiu. Medycyna wyróżnia czynniki, które mogą uaktywniać migrenę. Jednym z takich czynników może być sen. Długość snu ma znaczenie i nie tylko zbyt krótki, ale również zbyt długi sen jest czynnikiem wpływającym na wystąpienie ataku migreny. W związku z tym w weekend osoby chorujące na migrenę mają częstsze ataki niż w ciągu tygodnia, bowiem jest możliwość dłuższego pospania. Dlatego też chorzy na migreną muszą przestrzegać regularności długości oraz godzin snu. Niestety niektóre ataki migreny potrafią ze względu na natężenie bólu, nawet przerwać sen. Również stres działa niekorzystnie, albowiem podczas dużego napięcia jest możliwość ataku tej choroby. Niestety chorzy na migrenę muszą też zwracać uwagę na to, co jedzą, bowiem są produkty, których działanie zostało zbadane i stwierdzono, że wpływają na pojawienie się ataku migreny. Do tych produktów zalicza się: czekoladę, tłuste oraz mocno przyprawiane potrawy, orzechy jak też i cytrusy. Czerwone wino jest bardzo zdrowe, jednak nie dla chorych na migrenę, bowiem nawet łyk wina może sprowadzić napad bólu migrenowego. Także pogoda jak również hormony, czyli miesiączka lub tabletki antykoncepcyjne nie są zalecane przy tym schorzeniu.

Na czym polega dieta norweska?

Zastanawiając się jak zrzucić zbędne kilogramy, aby zachować zdrowie i piękny wygląd na długi czas spróbujmy zastosować dietę norweską. Jej podstawowe założenie opracowali specjaliści żywieniowi w Oslo. Jest ona jedną z najbardziej popularnych diet. Setki ludzi doświadczyło jej dobroczynnego działania. Pozwala schudnąć aż 10 kilogramów w ciągu 14 dni. Aby dieta poskutkowała musi być rygorystycznie stosowana przez wyznaczony czas. Można ją powtarzać dopiero po miesiącu. Główną zasadą jadłospisu są jajka i grejpfruty. Te składniki muszą być zawarte w jadłospisie każdego dnia. Podczas kuracji można wzbogacić swój jadłospis różnego rodzaju surówkami z warzyw. Można dodać marchewki, selera naciowego, lub ogórków konserwowych. Z powodzeniem możemy dodać chude mięso z piersi z kurczaka, wołowinę i ryby. Jedynym zaleceniem jest aby gotować wszystkie produkty. Podczas stosowania diety norweskiej nie powinniśmy używać soli. Można jeść natomiast chleb. Ciekawym pomysłem jest też pomieszanie szpinaku z łyżką jogurtu. Pamiętajmy, że należy pić duże ilości wody. Najlepszym wyborem jest niegazowana woda mineralna. Dieta zakłada picie ziołowych i owocowych herbat i słabej kawy. Nie możemy jednak używać oleju. Smażenie możemy zastąpić pieczeniem w folii, lub gotowaniem na parze. Dzienny jadłospis dzielimy na trzy posiłki, pomijając kolację. Skuteczność diety została potwierdzona przez wiele osób.

Jak stosować dietę Monitgnac?

Często zastanawiamy się, jaki sposób odżywiania wpływa pozytywnie na nasze zdrowie i samopoczucie. Jest wiele diet, które proponują szybki sposób na utratę wagi. Jednak nie każda z nich działa pozytywnie na nasz organizm. Ciekawym pomysłem na zrzucenie zbędnych kilogramów jest dieta Montignac. Założeniem tego programu żywieniowego jest pomoc przede wszystkim osobom cierpiącym na cukrzycę. Okazało się, że powodem tycia nie jest brak umiaru w jedzeniu, ale niewłaściwy dobór posiłków. Twórca diety, Michael Montignac podzielił produkty na siedem podstawowych grup: warzywa, białka, węglowodany, owoce, rośliny strączkowe, nasiona i tłuszcze. W dodatku wprowadził terminy, które dzielą węglowodany na dobre i złe. Złe charakteryzują się wysokim indeksem glikemicznym, a co za tym idzie powodują znaczny wzrost poziomu cukru we krwi. Tymczasem dobre węglowodany podnoszą zaledwie o minimalny procent poziom cukru, a indeks jest niski. Same zasady diety dzielą się na dwa etapy. Pierwszy z nich ma na celu osiągnięcie wymarzonej wagi, a drugi powoduje, że ten stan utrzymuje się na dłużej. Pierwsza faza trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy. Musimy przestrzegać zasady umiejętnego komponowania posiłków z produktów, które wcześniej omówiliśmy. Pamiętać należy, aby nie łączyć białek z węglowodanami. Drugi etap zakłada przedłużenie pierwszego założenia, aczkolwiek ma na celu przystosowanie człowieka do takiego sposobu odżywania na dłuższy czas. W tym okresie unikamy złych węglowodanów, jednak od czasu do czasu możemy sobie pozwolić na niewielki deser.